Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Over de eerste week...

Wat hebben we allemaal geleerd?

Wel, Sydney is groot en druk en het verkeer is hectisch en zekeromdat het verkeer niet van rechts komt, maar van de andere rechts. Denk veel lichten, veel auto's, verschillende wegen die op een kruispunt toekomen, wat leid tot meer dan vijf minuten wachten voor een rood licht en dergelijke... Het loopt hier ook vol chinezen en andere aziatisch aanverwanten, zijn dragen ook nog eens bij aan de drukte.

Sydney is ook extreem heuvelachtig, berg op berg af en weer berg op en tamelijk stijl nog ook, het feit dat papegaaien ier gewoom zomaar rond vliegen, maakt dit zware stapleed heel draagzaam. Echt wot mooi die papegaaien ! fot pics go and check fb !

Ze zijn ier ook niet echt origineel qua namen, denk aan Clevlans St, Hollywood Road, Waterloo, Liverpool, Oxford, Newport,... You name, they stoal it... Daarnaast ook heel namen die afkomstig zijn van de aboriginals, zoals Wolongong, Uluru, ...

Ondanks het feit dat Sydney een grootstad is, ben ik het hier als kleine bruggeling, wel nog verbazend snel gewent aant komen. Je gaat mee in het ritme van de stad en het verkeer en voor je het weet begin je je er al thuis te voelen. Behalve het feit dat je bij ons thuisgeen kakkerlakken in de kamer hebt... Deze morgen werden we wakker door het gegil van annelien die een kakkerlak naast haar had zien lopen in bed... hele ni cool wi ! We hebben het beest na veel geroep en getier onder een koffiemok kunnen vangen en vervolgens in een zak buiten gesmeten. Dit alles werd gedaan door de nieuwe heldhaftige vlaamse jongen in onze kamer. Hij is de vervanger van New Zeeland guy en zijn voorganger Swedisch boy. In tegenstelling tot hen kan hij wel bedden opmaken en steekt hij zijn dekbed niet in zen hoeslaken en draait hij zen matras ni in zen dekberdovertrek. De vlaming bracht jammergenoeg twee walen met zicj mee die hoogstwaarschijnlijk van zigeuner afkomst zijn, jak... ! Walen bah... al paar keer aan de stok ghad met hen, hier in de hostel, zkr toen ze hoorden dat wij wel degelijk voor een soort van splitsing van Belgie zijn... communautaire kwesties zijn jammergenoeg ook hier van de partij, ook de hollanders wekken erg veel ergenis op... daarnaast is de hostel enkel maar gevuld met leuke mensen ! Zo liet een duitser en zijn wenende vriendin per ongeluk pasta achter die wij nu vanavond gaan opeten, het is kamerpasta geworden, waar het engels instant vriendinnetje bijna mee aan de haal was, maar we hebben hem kunnen trg bemachtigen...klinkt wss allemaal heel ergabsurd voor jullie, maar jawel dit zijn de dingen die ons bezighouden !

Wat weten we nog over Sydney, oja zoals ik al zei, het voelt zeer vertrouwd, in Coles - de supermarkt - kan jij vrijwel alles krijgen dat je gewoon bent en dat maakt het leven voorlopig wel een stuk aangenamer ! Binnen enkele maanden trekken we de outback in, als we een auto vinden that is en niet int zak gezet worden door andere backpackers, in die outback zal de luxe van sydney en het westerse gevoel verdwijnen en daar kijk ergens wel naar uit, maar voorlopig geniet ik nog van syndey.

Wat ook nog positief is aan mijn verblijf hier is dat drank en sigaretten hier heel duur zijn ! Wijn is rond de 8 australische dollar op cafe en sigaretten kosten 14 australische dollar. Twee slechte gewoontes uit belgie zullen hier dus verdwijnen ! Whoohoo

Zoals ik al zei zijn ze hier allemaal heel vriendelijk, behalve 1 keer toen ik vroeg of een mevrouw een foto wou nemen en nog voor ik 'excuse me...' had gezegd zei ze al : NO thank you ! Daar stonden we dan volledig geschokt door haar onvriendelijkheid, even later vonden we wel iemand die met veel plezier onze foto nam... en nog even later kwam de eerste mevrouw terug om zich uitgebreid te verontschuldigen dat ze ons zo afgesnauwd had,, ze dacht dat we verkopers waren vant een of andere en voelde zich heel slecht. Zo zie je maar, eind goed, al goed en ze zijn hier echt vriendelijk !

Oja en vandaag wast 31 graden en heb ik leren surfen, ZALIG ! morgen naar the blue mountains en woensdag gaan we the harbour bridge en the operahouse bezoeken *zucht* heerlijk...

Grote Zus

je ziet je lik goed aan het bezig houden hé! Ben in London ik nu en dan vant weekend naar huis;
xxx

mama

t is goed daj e kangoeroe gezien et mo je moet ginne
meebriengen wi

Grote Zus

ewel, kriegen we van de tweede week gin samenvattinge mer derre?? Nie lui worden hé ;-p

Geert

elaba, kwam eens kijken of er geen nieuws is maar is blijkbaar rustig daar.
Waar zit je nu al? Lukt het met de auto?
Grtjs !!!

Felly