Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

The NT

Op 14 juni 2011 verliet ik Broome, WA na drie zalige onvergetelijke maanden en kwam ik aan in Darwin, NT. Vanaf dan begon ik op mijn solo reis, iets wat ik acht maand geleden bij het begin van dit grote avontuur niet meteen voor mogelijk hield. Nu vind ik het echter fantastisch om alles op men eentje te doen en geniet ik des te meer van de vrijheid die hierbij te kijken komt.

Lig momenteel (alweer) in het zonnetje @ The Darwin Waterfront dit maal. Darwin in The Northern Territory of Australia heeft de grootste populatie krokodillen in de ganse wereld. Je hebt de Salties en Freshies ofte de zout- en de zoetwater crocs. Zwemmen in de zee is hier dan ook niet zo`n slim idee.

Een paar dagen na mijn aankomst in Darwin vertrok ik op een negendaagse toer richting Alice Springs, het vroegere rode hart van Autralie. Het laatste jaar viel er echter zoveel regen dat de auzzies het vroegere Red Center, The Green Center begonnen te noemen en later The Rain center. De toer zelf was een heel leuke ervaring met een heel toffe groep. We kampeerden drie dagen in Kakadu National Park onder een onvergetelijke sterrenhemel. Je ziet er `s nachts ook de Melkweg, iets wat toch wel vrij uniek is voor ons Europeanen. We brachten tijd door in Aboriginal communiy. Heel veel Salties en Freshies gezien in de swamps. Wilde dingo`s over de baan zijn crossen, tussen de muizen geslapen in een swag of een auzzie bedroll. Een swag is een soort van slaapzak gemaakt uit canvas wat hem waterproof maakt en waardoor je er mee buiten kan slapen. Tis veel warmer om buiten in een swag te slaapn dan met je slaapzak in een tent. Hoe lager je je momenteel ook in het land bevindt, hoe kouder. Tis hier dan ook winter nu. Hier in Darwin betekend dit geen regen meer en 30 graden over dag en 18 a 20 graden `s nachts. In the center in Alice resulteert dit in vriestemperaturen `s nachts en een 25 graden overdag en nog veel lager in het zuiden hebben ze dan weer regelmatig regen en temperaturen rond de 15 graden. Het was dus zeer koud in Alice en als al je meer dan vier maand gewoon bent dat het kwik iedere dag tot boven de 30 graden stijgt, voelt 20 graden al snel frisjes aan, laat staan dat het plots min twee is. Nu goed we klagen ni en slaapn in een swag heeft mij gered van de vrieskou.

Op onze toer bezochten we ook Kathrine Gorge, een ganse verzameling gekke outback stadjes, het bekende Uluru (het vroegere Ayres Rock), maar ook andere vrijwel onbekende rotsformaties, zoals The Devils Marbles en The Olgas, Voor diegene die goesting en, je moe ma keer googlen. Al deze bergen en rotsen spelen een belangerijke rol in de aboriginal cultuur. Via Dreamstories vertellen zij hoe volgens hen de Aarde gecreëerd werd door Oerwezens, zoals slangen die zich een weg door de grond baanden en zo rivieren lieten ontstaan.

Na men toer bleef ik nog enkele dagen in Alice, alvorens ik aan boord ging van The Gahn. E keiard cole trein die dwars door het centrum van Australie spoort met als eindbestemming, Darwin, Trg aangekomen in Darwin kwam een collega van Broome mij bezoeken. Oorspronkelijk maar voor twee dagen, maar door een spelling van het lot en het missen van men vliegtuig richting Cairns, werden dit vier fijne dagen. We zagen jumping crocodiles, golven in The wavepool, oversekste backpackers...

Uiteindelijk heb ik dan toch op maandag 4 juli 2011 mijn vliegtuig richting Queensland genomen. De laatste staat van Australie die ik nog niet bezocht heb. Het einde nadert gauw....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!