Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

De zevende Hemel.

Na onze avonturen in Tasmanie zijn we teruggekeerd naar Melbourne, daar hebben we ons nog een dag kunnen uitleven op een marktje rond fairtrade, waar ze heel veel gratis proevertjes weggaven.

Op zondag 12/12 vertokken naar Torquay -surfcity.- Torquay is het begin van The Great Ocean Road, een weg die deels ter herinnering aan WOI en deels om toeristische redenen werd aangelegd. Deze weg bracht ons langs vele typisch stranddorpjes. Een mooi hoogtepuntje waren de 12 apostelen, een rost formatie in de zee die onstaan is door het weg eroderen van de kustlijn. Het einde van The Great Ocean Road is te vinden in Warrnambool. Daar hadden we in den aldi een toevallige ontmoeting met een naar hier geimmigreerde Belg. 15 jaar geleden begon hij net als ons met backpacken, de liefde van zen leven leren kennen en blablabla the rest is history ( * hoe doen die dat toch ... ik heb hier nog geen enkele treffelijken tegengekomen *) Deze vriendelijke Belg die het fantastisch vond dat hij na 15 jaar nog steeds vlaam kon verstaan en kon spreken nam ons mee naar hem thuis en vervolgens richting Tower Hill National Park waar we een uitgebluste vulkaan bezochten samen met zijn zoontje en waar we onze eerste emoe`s gezien hebben.

Na Warrnambool zijn we doorgereden naar Mount Gambier, waar we het fantastisch Blue Lake bezochten, ma echt BLUE. De verklaring hiervoor is aahum ja er is een verklaring voor, ma die ken ik ni van buiten, ma geloof me twas serieus blauw. In die stad zijn ook verschillende, gigantische putten te vinden, gewoon te midden van alle gebouwen is er plots een huge sinkhole, waar alweer ook een fantastisch ingewikkeld geologiscche verklaring voor bestaat, het had enerzijds iets te maken met gekoelde lave en anderzijds iets met opsplijten van de grond ofzoiets. Any way mooie putten die ingericht waren als fabelachtige tuinen * zie foto`s.*

Uiteindelijk zijn we via de kleinere dorpjes terecht gekomen in Noarlunga Downs, een suburb op 30 min. van Adelaide. Ma hier zitten we echt in de zevende hemel. Via couchsurfing zijn we in contact gekomen met een heerlijke mevrouw die ons veel te veel verwend - denk vers gebakken brood `s morgens, eitjes, koekjes, ... - We blijven bij haar tot na Kerst en op 2de Kerst zijn we uitgenodigd bij een gezin dat reageerde op onze Add. Het zit zo, we hadden het idee een zoekertje te plaatsen, met de gedachte van je weet maar nooit, waarin we ons zelf voorstellende en vertelde dat we op zoek waren naar een gezin om kerst mee door te brengen. Fantastisch genoeg is hier verbazend veel reactie opgekomen ! We hebben ons zelf dus gewoon weg een instant familie gevonden om kerst mee te vieren.

Live is good, we rollen nu letterlijk van de ene verwennerij in de andere, te mooi om waar te zijn, daarom dat we er nu met volle teugen van genieten voor we weer on the road gaan richting Perth in januarie .

toedeloeee xx

foto`s --> http://www.facebook.com/album.php?aid=257127&l=5f2ccd3d1d&id=664826836