Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Een dag in Adelaide.

09.30 : opstaan

10.00 : tasje warme melk met chocopoeder dinge derin + e koekje of pannekoeken of toastjes met confituur of spek met eitjes - indien mogelijk in het zonnetje te verorberen.

11.00 : bikini aan, e liter zonnecreme aandoen

11.30 : what`s for lunch? no wonder Arthur has gotten Huge !!

12.00 : op het gemakje naart strand vertrekken

14.00 : e spelletje beachtennis

15.00 : hemeltje tis warm, 39 graden !!

16.00 : een stukje zwemmen in de zee, eem beetje snorkelen

17.00 : een dutje doen

18.00 : naar huis gaan

19.00 : feeding Arthur, again and again and again, cookies, triffle, candy, crisps, ...

Een dagje in Adelaide is zoals je merkt heeeeeel rustig en heeel ontspannen. We hebben er hier wel een leuke tijd opzitten. Zondag twee januari is het echterback on the road, richting Perth, Western Australia ! Er gaan twee voorlopig nog onbekende lifters met ons meereizen, want de fuel is ier echt ni cheap. Er gaat een 29jarige waalse mee en een 20jarige duitse vietnamees, hoe die eruit zal zien --> Gn idee ;-) We hebben 2700 km voor de boeg, een lange rit dus, maar zouden samen rijden met 1 of meerdere auto`s in een soort `konvooi` kwestie toch snel beroep op een andere auto te kunnen doen, moest het nodig zijn in geval vn nood, hopelijk niet natuurlijk.

Twee weekn couchsurfen hier in Adelaide was dus echt wel de moeite, het weer werd er als maar beter op en onze host was een fantastisch lieve dame ! Ze heeft ons een paar keer mee op draai genomen en zo hebben we meteen ook enkele mooi plaatsje in de buurt gezien. Maar ons verblijf hier bestond voornamelijk uit ontspannen niets doen en genieten, wat na een aantal weekn vn slaapn in de auto en douchen op het strand wel deugd deed :-)

Kerst was hier trouwens ook heel leuk, op kerstavond hebben we samen met onze host kerst gevierd, officieel met cadeautjes uitwisselen nzo, heel gezellig. Kerstdag zelf hebben we op het strand doorgebracht en `s avonds gingen we bij een collega vnonze host thuislangs.We hebben ook enorm veel reactie op onze add gekregen, wat er uiteindelijk toe geleid heeft dat we op tweede kerstbij een koppel met een dochtert thuis zijn gaan bbq`n echt achteraf petanque gespeeld hebben. Heeeeel gezellig, super vriendelijke mensen en een alweer zeer ontspannen sfeer.

Vandaag zou het 43 graden worden, dus we gaan het nieuwe jaar hier binnen enkele uren goed kunnen inzetten.

Ik wens iedereen ng een fijne kerst en een prettig nieuwjaar !

Tot in Perth in 2011 ;-)

Reacties

Reacties

Evelien Verborgh

Hey Faye, ik ben Evelien waarmee je onder andere samenwerkte in Spermalie. Sinds kort hebben we thuis een computer (tjah, er zijn nog enkelingen die nie mee zijn met hunne tijd op tvlak van technische snufjes, maar nu dus wel!) Waar ik eigenlijk naartoe wou: eindelijk ben ik ertoe gekomen dat ik jou avonturen mee kan volgen! Ik heb echt genoten van jou schrijven. Zo vlot en grappig en herkenbaar. Ik heb het gevoel dat ik een heel klein beetje meereis als ik jou verhalen lees. Oh jong, ge moet echt zo genieten hoor, wat jij nu meemaakt is iets waar zoveel mensen alleen maar van dromen maar nooit effectief beleven (ja, ik ben er ook bij). Dit is op reis gaan ... maal duizend! Echt supergeestig! Leuke foto's ook, ge ziet da jullie het er van nemen en gelijk hebben jullie. Ook al heb je hier en daar es ne tegenslag te verwerken, tis en blijft een avontuur hé! Amaai, je zal wel nog veel meer meegemaakt hebben en nog beleven dan wat er hier te lezen valt maar dat kan je natuurlijk nooit allemaal neerpennen dus zou ik zeggen: sla alles op in je hoofd, geniet met al jouw zintuigen: kijk, proef, ruik, hoor, voel en leef!! Dit is iets wat niemand je ooit zal kunnen afnemen en waar je voor altijd met een glimlach op je gezicht zal aan terug kunnen denken. Fijn dat je dit kan delen met een goede vriendin. Tziet er ongelofelijk zalig uit, gezellig ook met zijn 2'n (al die, al dan niet ambetante, andere backpackers niet meegerekend) Fayeke, voor ik hier helemaal uit mijn dak ga van blijdschap in jou plaats ga ik nu maar afsluiten want jij hebt natuurlijk wel veel beters te doen dan dit te lezen hé ;) Heel veel groetjes! Geniet, geniet, geniet! Evelien

Oh ja, had ik al gezegd dat je moest genieten, hehe ;) Daag!!

griet deconinck

Hey Faye,

Na Evelien, hier griet uit spermalie.Ik hoorde net op het nieuws over de grote overstromingen in Australie en dacht toen ik de verwoestingen zag: hopelijk zit Faye daar niet in de buurt (zelf kom ik namelijk altijd rampent egen op reis...)
Dan via google je site gezocht en alle reisverhalen en fotos in 1 keer bekeken en gerustgesteld gezeien dat je neiet in de buurt zit.
Ja zeg, wat een reis en wat een traject!
Ben benieuwd naar de fotos van Tasmanie.
Heel veel plezier daar ..
groeten uit Brugge
griet

Evelien Verborgh

Iemand al wat gehoord van Faye sinds 31 december? Ge zou wat ongrust worden hé nu je er niks meer kan van lezen... Maar ja, ze is ant genieten zeker?

mama

ja, wanneer kruip je nog eens in je pen, iedereen wacht op n verhaal

Kokkenei herself

Dag Evelien, Dag Griet !

Evelien, echt super om te lezen dat jij ook meegeniet nu, het meemaken van dit alles is, is even fantastisch als het te kunnen delen met iedereen uit Belgie ! Ben blij dat ik dit ook met jou kan delen. Echt super leuk bericht, bedankt daarvoor !

Griet, ook wij hebben de indruk dat we vaak tegenslagen aantrekken, althans in het begin van onze reis toch, dit is gelukkige nu het geval niet. Wij zitten veilig in Perth. Hoewel er hier in Wester Australia wel bosbranden heersen, maar ook die zijn gelukkig niet dichtbij.

We mogen eigenlijk van enorm geluk spreken, normaal gingen wij na onze aankomst in Sydney via de oostkust naar het Noorden van het land trekken, gelukkig hebben we dit niet gedaan ! Anders zatten we nu zwaar in de msiserie. Hier zijn we gelukkig van dit alles gespaard.

Ik heb niet altijd toegang tot het internet, vandaar dat het soms wat langer duurt eer ik nog eens iets kan schrijven, ik hou jullie zoveel en zo snel mogelijk op de hoogte ! vele groetjes ! Faye

Kokkenei herself

oja en Griet, wat de foto`s van Tasmanie betreft, die zijn hier te vinden : http://picasaweb.google.com/faye.vandebourry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!