Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Groot & Klein Nieuws

Eens aangekomen in Perth hebben we eigenlijk geen echt spectaculaire dingen meer meegemaakt, het leven ging/ gaat hier gewoon zen gangetje.

Ons ritme is wel drastisch veranderd, wat eigenlijk wel goed is. De zon komt hier vrij vroeg op in vergelijking met South Australia. Rond half zeven wordt je reeds gewekt door de zonnestralen die de temperatuur in de auto doen stijgen. Als je vervolgens rondom je kijk, merk je dat de helft van de parking waar je de nacht in de auto doorbracht reeds vol staat met tientallen auto`s waarvan de eigenaars met de hond op het strand zijn gaan wandelen, Als je vervolgens tot aan het strand wandelt, merk je dan nog eens dat er bij de honden in het water ook tientallen australiers aan het zwemmen zijn. De mens van Perth staat hier dus vrij vroeg en is meteen ook zeer actief. Iets wat eigenlijk wel fijn is.

Ik zelf neem nu ook deel aan dit ritme en het bevalt me wel. Wakker worden rond half zeven, loop tenu aan tegen zeven uur, kwartiertje lopen, bikini aan en *hop* *plons* in de zee, technisch gezien oceaan. Zalig ! Tijdens deze momenten van de dag is de temperatuur ook het meest verdraagzaam. Tegen tien uur `s morgensstijgt het kwik al gauw tot een graad of 35.

We hebben hier ook weer twee dagen aan couchsurfing gedaan, we waren te gast bij een ietwa vreemde doch vriendelijke vrouw, die een fantastisch huis had dat grotendeels bestond uit buiten ruimtes, Onze slaapkamer en badkamer bevonden zich in open, maar overdekte ruimtes die rond de vijver in de tuin gebouwd waren, Heel fantasievol.

Verder brachten we ook een weekendje door in Margaret River, een niet zo`n bijzonder plaats tenzij je een gekke wijnkenner bent, iets wat wij niet zijn en dus vonden we de plaats meteen ook niet zo geweldig, Twas keer iets anders en de temperatuur lag er een stuk lager en dat was wel aangenaam.

Gister, maandag (17/01/11) zijn we gaan varen met een bootje richting Carnac Island, een onbewoond -tenzij door slangen - eiland, waar we zijn gaan snorkelen. Op onze terug weg botsten we op een hele roedel dolfijnen ( ha, ik weet niet hoe je de `groep` van dolfijnen noemt ) Vervolgens zijn we in het water gesprongen omdat dolfijnen normaal naar mensen toe komen wanneer deze in de buurt zijn. Dit lag bij deze dolfijnen echter ietwat anders, het was meer Faye zwemt achter de dolfijnen en wordt gebeten door kwalen, dan Faye die met dolfijnen zwemt. Maar toch, alweer zeer leuk.

Momenteel logeren we nu bij iemand thuis en we mogen hier blijven tot 1 februari

***

Dit alles was het kleine nieuws.

***

En dan nu het grote nieuws

****

Althans voor mij is het groot ;-)

***

Op 1 februarie hebben we een vlucht geboekt richting Kuala Lumpur, Malaysia ! Van hieruit naar Azie vliegen is echt spotgoedkoop en het is een te mooie kans om te laatn liggen ! Het leven daar is ook een stuk goedkoper, iets wat wel welkom is,. De Australische Dollar staat zeer sterk in vergelijking met de euro, wat het leven hier over het algemeen duur of toch in ieder geval duurder of in Belgie maakt. Any way 1 februarie gaan we dus naar Malaysia en van daar uit zullen we per trein verder reizen richting Thailand om daar onder ander Phuket en Krabi te bezoeken. Daarna zullen we verder trekkren richting - en ik weet nu al de zussen en de mama dit niet graag zullen horen - Cambodja en Laos ! We hopen dit alles in een maandje te doen en daarna terug te vliegen naar Perth om onze reis verder te zetten langs de westkust richting Darwin in het Noorden van het land. Het weer is in het Noorden nu toch tamelijk slecht, aangezien het daar nu regenseizoen is, De regen die daar valt is in tegenstelling tot in Queensland, wel normaal. Wanneer we in maart terug komen zou het weer veel beter moeten zijn in Darwin en das dan meteen ook mooi meegenomen.

Ik vond het voor ik naar Australie vertrok, tamelijk surreeel dat ik op het punt stond deze reis te ondernemen, wel het feit dat ik naar Thailand - Laos - Cambodja ga, is nu nog meer surreeel ! Maar ik verlang enorm om de cultuur te zien !! Een alweer totaal nieuwe ervaring zit er dus aan te komen.

Tot aan dit nog grotere avontuur blijven we in Perth en dit weekend gaan we zeilen richting Rottnest Island.

ZOMERZOEN !! FAYE !!

Thomas

Super!

Samie Boudry

Heel goeie keuze, Perth is tevens ook een mooie stad! Kings park by night, overviewing the CBD!
Enjoy Asia