Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Gemis en Geluk beginnen beide met een G.

Terwijl ik naar Tv Tillegemstraat 6 aant kijken ben - Skype staat aan terwijl mama in een soort van gevecht verwikkeld is met Rolf de kat die heel tijd champiogns van het aanrecht komt stelen - had ik eerder een stukje blog getypt, maar dit is dankzij de wonderen van het internet verloren gegaan, poging 2 dus.

De progammatie

11.00 Goeiemorgen

11.30 Mama is trg van de bakker en heeft geen brood mee

12.00 Mama vs. Rolf

12.30 Papa stofzuigt

13.00 Vlaamse nieuws uitzending over de toestand in Egypte

13.09 Cercle heeft 2-1 verloren van Kortrijk

13.35 De Felly & Robin Show.

Dinsdagochtend is het zover dan vertrekken we naar Kuala Lumpur, om 06.30 vertrekken we uit Perth om om 12.30 te landen in Malaysie. Ter plaatse zullen we dan een bus regelen die ons over de grens in Thailand brengt. In Thailand willen we onder andere Krabi gaan bezoek ( waar het strand te vinden is waar The Beach opgenomen is ) verder zouden we ook graag een paar eilanden die tot Thailand behoren bezoeken. Veel staat er eigenlijk nog niet vast, we zullen veel ter plaatse beslissen en daar wel uitzoeken welke plaatsjes een bezoekje waard zijn. We willen wel rond 7/8 Februari Chiang Mia bereiken, in het Noorden van Thailand. Daar hebben we al een guesthouse geregeld. Vandaar uit zullen we ook op drie daagse jungletocht gaan en op olifanten gaan rijden. Vanuit Thailand willen we dan verder trekken naar Laos en daarna naar Cambodja, waar we zkr Angkor Wat willen bezoeken.  Op 4 maart nemen we dan het vliegtuig terug uit Cambdoja naar Australie via Perth.

Het feit dat we binnen onze Australie reis nog eens op reis kunnen gaan naar Azie is eigenlijk fantastisch en ik kijk er enorm naar uit om deze cultuur te mogen ervaren. Soms besef ik het eigenlijk nog niet helemaal dat ik hier in Australie ben. Ik ben hier al drie maand en kan het echt niet beter om schrijven als het niet beseffen dat ik  aan de andere kant van de wereld al deze fantastische dingen aan het doen en meemaken ben. En hoezeer ik ook van alles geniet toch mis ik Belgie.  Nu denk je wss ni zagen ee jij zit daar in het mooie weer reisje te plannen naar Thailand, maar ik mis Belgie en meer bepaald Brugge. Ik mis het thuis zijn, het vertrouwde en terwijl ik naar Tv Tillegemstraat 6 aan het kijken ben voelt al het vertrouwde nog steeds vertrouwd en tegelijk lijkt het zo ver weg. Het is ook letterlijk aan de andere kant van de wereld en het duurt ook nog eens zes maand voor het vertrouwde terug vertrouwd zal voelen.  Niet dat ik heimwee heb en onmiddelijk op het eerste vliegtuig terug naar Belgie wil, neen totaal niet. Ik zou gewoon  eventjes terug `thuis` willen zijn, heel eventjes.  Maar dat zou heel deze unieke ervaringen en de bijkomende gevoelens verstoren, dus eigenlijk wil ik nu niet even naar huis. Ik wil wel in Augustus naar huis. En soms denk ik dat het eigenlijk wel leuk zou zijn, moest het morgen Augustus zijn en ik heel deze unieke en fijne reis al achter de rug heb en terug naar huis moet. Tegen augustus zal ik wss niet meer naar huis willen en eens ik terug in Brugge zal zijn, zal je me waarschijnlijk horen zagen over het feit dat ik Australie erg mis. Ik denk wel dat ik dan ook pas echt ga beseffen wat ik hier allemaal gedaan/gezien/meegemaakt & ervaren heb.

Zes maand lijkt nog ver en net zoals het surreeel aanvoelde voor ik hierheen kwam, voelt het nu surreeel aan dat ik pas binnen zes maand weer in Brugge zal zijn. Maar ah de eerste drie maand zijn hier ook voorbij gevlogen en voor ik het weet mag ik Australie beginnen missen. Maar voorlopig zal ik mezelf moeten tevreden stellen met het gemis naar thuis en naar Felly Vandebourry en al mijn fijne vrienden.

Ik zal dan maar weer eens afsluiten en ik hoop dat tegen dat ik terug ben van mijn azie avontuur dat men egyptische zus veilig en wel in Belgie of in Egypte is.

Toedeloe x.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!