Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Thailand...

... IS HEERLIJK. Terwijl ik net de eerste twee woorden van deze blog typte, sprong er een kikker op me voet, oke oke kikkers zijn ni zo speciaal, ma kom da was grappig. Tijgers, tijgers zijn wel speciaal, ik heb vndg de tijger tempel bezocht in Kanchanaburi. Waar ik naast de tijgers kon neerhurken en ze kon aaien, *zucht*, heerlijk. Het waren tijgers door monniken groot gebracht, waardoor ze gewent waren aan mensen en we er dus gewoon bij mochten. Maar goed ik ben dus in Thailand en wil hier niet meer weg, het is echt super super super super super ! Super mooi, super goedkoop, super leuke prulletjes in de winkels, super lekker eten, super makkelijk om je te verplaatsen, super vriendelijke mensjes, super zalige massages ! We zijn vlot vanuit Malaysie in Thailand geraakt via een veel te zalige nachtbus, we hadden gewoon goed kommet uit een busmaatschappij gekozen en omdat we niet overtuigd waren van de prijs, gingen we een andre maatschappij uit checken, dus verlaagden de eerste busmensen hun prijs en zeiden ze dat we een goeie bus gingen hebben met veel plaats, and boy did we ! Een bus met maar net plaats vo 18 super deluxe zetels met tv die volledig plat kunnen, lovely. Dit maakte de eerder zes uur wachten in Kuala Lumpur in de busterminal volledig goed dus! De grens oversteken gebeurde in een aantal fases van in en uit de bus te stappen bij de verschillende grensposten. Eens in Thailand werden we 's morgens vroeg random ergens gedropt in Hat Yai. Gelukkig moesten er ng drie andere backpackers vanop de bus naar Krabi, onze eerste bestemming in Thailand. Na een aantal tuk tuk en busritjes zijn we in deze mooie badplaats terecht gekomen. Heel toeristisch wel, maar dat kan soms ool wel eens leuk zijn. We sliepen twee dagen nachten aan het strand van Ao Nang waar we genoten vn lekker eten, massages, de zee, het zwembad van het hotel dat we binnengeslopen zijn, hihi.. Gister zijn we vertrokken met de nachtbus richting Bangkok, een minder aangename slapeloze rit, maar dat hoort er ook bij. Vanuit Bangkok zijn we alweer vlot per bus in Kanchunaburi geraakt, waar we dus vndg de tijgers bezochten en morgen een dagexcursie doen naar onder andere de bridge over the river Kwai. Daarna trekken we verder via Bangkok naar Chiang Mai waar we op acht februari beginnen aan een drie daagse jumgletocht. Veeeeeeele gelukkige groetjes.