Faye op zoek naar pinguïnes in australië...

Caught up in Broome-time

... en plots zijn we drie maand later

Ben op 18 maart 2011 toegekomen in Broome, Western Australia. Het originele plan was om hier vijf dagen te blijven om dan vervolgens verder te rijden naar Darwin in hetNorthern Theritory en daar dan het vliegtuig te nemen richting Bali, Indonesie. dat was het plan ja en het plan is drastisch gewijzigd !

Vandaag, 9 juni 20111 ben ik nog steeds in Broome en ben ik niet naar Bali gegaan.

Woon ondertussen al sinds mijn aankomst hier in Beaches of Broome Backpackers. Tis te zeggen de eerste dag dat we hier aankwamen hadden we de auto geparkeerd aan Cable Beach, maar daar werden we `s morgens vroeg gewekt door de ranger en hadden we een boete van 100 dollar aan ons been. Wild kamperen was hier dus geen optie en ook vonden we niemand waarbij we konden gaan couchsurfen. Dus besloten we maar om voor de eerste keer tijdens onze rondreis in Australie op Hostel te gaan. En zo kwamen we in Beaches terecht, een super mooie hostel en Integenstelling tot de kraakpanden in Sydney en Azie lijkt dit meer op een resort. Zwembad, lekker ontbijt in de morgen, propere kamers en douches, blabla : http://www.beachesofbroome.com.au/imagegallery.asp

Tis ier schone dus. Toen we hier aankwamen was het nog Wet Season, meteen ook de reden dat we nooit in Darwin en Bali geraakt zijn. De wegen, tis te zeggen die ene high way van 1800 km tssn Broome en Darwin was volledig ondergestroomd en dus was het niet mogelijk om Darwin per auto te bereiken. Oorspronkelijk gingen de wegen een aantal dagen gesloten zijn, dagen werden weken en weken werd een maand. Omdat geen vn ons beide een ezeltje heeft en omdatn slapen in een hostel tamelijk duur is in vergelijking met slapen in je auto hadden we een financiele boost nodig. We besloten ons te keren tot het Working part van onze Working Holiday Visa. De goden waren ons goed gezind en in minder dan een week tijd hadden we gevonden wat we nodig hadden.

De tijd ging voorbij het Dry Season maakte zijn intreden en ondertussen bereikt het kwik hier al tien weken aan stuk de dertig graden overdag. Een mens kan niet klagen.

Zit momenteel aan het zwembad in het zonnetje te typen. *zucht* en in minder dan 2 maand moet ik al terug naar huis... Gaat toch wel raar zijn, maar dat is dan en nu is nu, dus voorlopig is de boodschap 200% genieten, bevinden mij ondertussen sinds enkele dagen terug in het Holiday part van dit hele gebeuren. Dit is ook mijn laatste week in Broome, vetrek op 14 juni 2011 met het vliegtuig richting Darwin. Murphy gaat niet meer mee, `t komt er op neer dat Annelien (men medereizigster in dit avontuur) besloten heeft om niet meer terug te keren naar Belgie, toch niet in de eerste paar maanden/jaren. Deze beslissing heeft een einde gebracht aan onze reis samen en terwijll annelien al dan niet binnenkort naar Canada gaat, ga ik mijn reis in Australie afmaken.

14 juni vetrek ik naar Darwin, N.T.

17 juni vertrek ik op negendaagse tour richting The Red Centre, Alice Springs

27 juni ga ik per trein terug naar Darwin

30 juni vetrek ik naar Cairns, Queensland

Begin juli ga ik langs de oostkust reizen

1 Augustus 2011 vertrek ik naar Belgie

2 Augustus 2011 om 14uur land ik in Belgie....

Het zit er dus allemaal binnekort op... Ik vind het nu al heel erg jammer dat ik Broome na drie maand ga moeten verlaten. Broome is fantastisch, er zijn hier maar 15000 inwoners, het inwoners aantal ligt nu iets hoger omdat het hier Dry Season is en meteen ook een van de enige plaats in Australie waar de zon blijft schijnen. Broome wordt langs drie kant begrenst door de oceaan en wordt omsingeld door het Red Dirt. And boy do I love the Red Dirt! Je kan Broome het best vergelijken met een stadje in het Wilde Westen afgesloten van de rest van de wereld. Meteen ook de reden waarom ik zo`n lange tijd niets van mij laten horen heb. Was letterlijk caught up in Broome. Hier vind je ook heel veel indigenous people, aboriginals. Die jammergenoeg vaak niet veel meer doen dan drinken, luidruchtig zijn en oproer veroorzaken. Maar ze zijn belange niet allemaal zo en 1 van mijn goede vrienden hier is een indigenous meisje. Daarnaast leven we hier in de hostel samen met heel wat andere backpackers. Hen hier ook een voorkeur ontdekt voor Koreans, hi-larische chinezen zijn`t ! Het aantal backpackers is Broome is zeer hoog, wat ervoor zorgt dat er altijd wel iets te beleven valt.

Maar goed, ik leef dus nog en mijn excuses voor mijn lange afwezigheid :-)

Zo meteen ga ik gaan aperitieven en Murphy gaan ontruimen en dan vanavond gaan we naar Oasis en morgen heb ik Staffparty en zaterdag ga ik naar The Races ! Nog zoiets fantastisch, de paarderaces, mooie kleedjes aandoen, champers drinken en een paar dollars wedden op dat paard met die gekke naam, die mss wel eens zou kunnen winnen en dat dan nog eens wint ook en je 17 dollar oplevert :p Zondag gaan we op de Partyboat en maandag ga ik The Kimberly een beetje verkennen en Dinsdag vertrek ik.... De helft vn de namen en plaatsen kennen julliue wss niet, maar dat is waar mijn leven nu rond draait.

P.S. Op 14 April 2011 ben ik van mijn fiets gevallen, heb ik mijn pols gebroken, ben ik terug naar Perth moeten vliegen, waar ik werd geopereerd en een plaat en zes schroeven cadeau kreeg en ondertussen ben ik aan mijn revalidatie begonnen na zeven weken gips. Mijn hand kan niet meer buigen en ik heb geen kracht meer omdat men spieren volledig geatroffeerd zijn, maar dat komt allemaal ooit wel weer goed !

FAYE ! X

Reacties

Reacties

bert

super dit allemaal is te lezen ,,verzorg je maar goed en je pols ik ge ,,als je terug ga we is eten wil je verhaal horen ;;super gewoon ;;geniet nog maar dikke knuffelntlc bertje grtzzzz xxxxx

Wouter Pouseele

Fijn om nog eens iets van je te lezen. Je hebt er al 80 procent van een indrukwekkende reis op zitten (volgens je profiel;-)). Ik wens je nog het allerbeste... je zal wel wat verrijkt zijn ondertussen.
W

Yoel Cohen

Leuk om jouw reis hier toch ook voor een klein beetje mee te maken, zoals iedereen zegt het is fantastisch.
Nu ik dacht laat ik ook maar iets van me horen. Geniet er nog dubbel van die laatste maanden. Het ga je nog goed :)

griet deconinck

Hey Faye,
ik zei vorig weekend op het werk dat het lang geleden was dat ik o je blog keek en dat bleek bij de collega's ook zo te zijn, maar blijkbaar was je enkele maanden out of messages. Zo heb ik niet veel gemist qua lezen,
maar amai zeg, wel qua avontuur en reizen...!!
Wat jij in die laatste mail allemaal beleefd en gezien hebt. Onvoorstelbaar.
En ik dacht al: wat fijn dat ze nog niets tegen kwam en dan lees ik die ontnuchterende PS.
Fay toch.. hopelijk komt je pols weer helemaal in orde!
Geniet van de laatste anderhalve maand en tot binnenkort???
groetjes
griet deconinck

Ikzelf ;)

@Bert, Yoel & Wouter : leuk om te horen dat mijn belevenissen jullie blijven boeien! ik geniet zeker en vast dubbel en hard !:)

@ Griet : Ja mijn pols is iets wat tijd zal nodig hebben, heb al een serieuze sprong vooruit gemaakt, maar tis een work in progress zoals ik hier in Australia zou zeggen. En inderdaad hopelijk tot binnenkort, half augustus heb ik alvast een sollicitatiegesprek met Dr. Keppens.

felly

Blij te lezen daj ut naar je zin ebt zo in je 1tje, de vandeboerries rocken (of ja toch zeker 2), mis je en ben blij dak je binnenkort mag komen afhalen pupupu

Grote Zus

de rockende vandeboerries zien ton wel ik en kayetjen he want gie e je nog nie te vele gebougeerd in de weireld he... ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!